Personuppgifter
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i dataskyddsförordningen (GDPR).
Vi behandlar och använder de personuppgifter som du har lämnat till oss eller som vi samlat in på webbplatsen genom cookies. Det är
-personnummer,
-namn,
-e-postadress,
-köp-, betal- och orderhistorik,
-betal- och kreditkortsnummer,
-leveransadress,
-IP-adress och telefonnummer.
Vi registrerar dina uppgifter när du köper eller beställer en vara. Vi kan även samla in uppgifter om du som kund vill bli kontaktad, t.ex. kring offerter etc. Om du registrerar dig för nyhetsbrev har vi rätt att spara din mejladress. Du har alltid rätt som kund att avregistrera dig från vårt nyhetsbrev. Detta görs lättast via mail till info@fortaltsbutiken.se.
Alla personuppgifter finns skyddade i vårt affärssystem där endast behöriga inom företaget kan logga in. Vi säljer eller lämnar aldrig vidare några personuppgifter till tredje part. Vi behandlar endast dina personuppgifter för att fullgöra ditt avtal med oss. Om det är nödvändigt kommer dina personuppgifter överföras till våra tjänsteleverantörer (t.ex transporttjänster och direktleverans från leverantör till kund).
Vi använder dina personuppgifter till att behandla din beställning, skicka information, hantera er kundprofil, behandla dina betalningar och leverera våra produkter till er.
Du som kund hos FörtältsButiken har alltid rätt till att begära information om vilka uppgifter vi sparar om dig. Du som kund har rätt att när som helst begära rättelse eller radering av dina uppgifter som du anser vara felaktiga. Detta görs lättast via mejl till info@fortaltsbutiken.se
Genom att godkänna policyn på webbplatsen i samband med köp eller lämnande av uppgifter så samtycker du till behandling av dina personuppgifter enligt denna information.
Personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter är:
Borås Husvagnstjänst AB
559013-9407
Svarvarevägen 2
511 72 Fritsla
0320-70700
Info@fortaltsbutiken.se
Leveransvillkor*
Normal leveranstid är cirka 1-5 arbetsdagar. Under högsäsong och vid reor/kampanjer kan det ta längre tid. Vid längre leverans än 7 dagar kontaktar vi och upplyser er om det. Vid frågor gällande just er beställning eller för ett mer exakt datum på det ni önskar beställa är det bara att kontakta vår kundtjänst. Vissa produkter tillverkas efter beställning och där kan längre leveranstider förekomma.
Vi skickar i första hand beställningar med Postnord, Dhl eller Schenker. Det är viktigt att ni fyller i korrekta uppgifter när ni gör en beställning för att fraktbolaget ska kunna kontakta er för leverans. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Är produkterna skadade vid mottagandet skall ni se till att det noteras på fraktsedeln som ni kvitterar när ni tar emot godset, därefter dokumenteras och anmäls det till oss inom 48 timmar för att vi ska kunna göra en skadeanmälan. Godset skall alltid kontrolleras vid mottagandet. Transportskador kan ej reklameras i efterhand utan måste reklameras inom 48 timmar.
Upptäcker ni inte skadan förrän ni har öppnat paketet och skadan är av den art att det kan hänföras till fabrikationsfel, skall du kontakta oss och göra en skadeanmälan.
Är ni ej på plats vid avtalad leverans debiteras en bomkörningsavgift på 500 kr. Om försändelsen sen går i retur till oss debiteras ni även en returfrakt på 1000 kr. Vid bomkörning eller retur fakturerar vi en administrativ avgift på 500 kr.
Framflyttade leverans datum:
Vissa produkter i vårt sortiment tillverkas efter beställning. I de fallen så kontaktar vi kunderna efter att de lagt en order och anger det preliminära datumet då vår leverantör beräknar att skicka ut det från deras lager. Detta datumet är preliminärt och kan komma att ändras om produktionsstörningar m.m uppstår. För framflyttade datum lämnar vi inga kompensationer eftersom det inte är något som vi själva kan påverka och kan förekomma inom alla branscher.
Ändring av leveransuppgifter:
Vi skickar er beställning till den adress ni har angett. Om ni vill ändra leveransadressen efter att er beställning är skickad så debiterar vi er den självkostandsavgift som transportbolaget tar ut till oss för ändringen.
Lagerhyra:
Transportbolagen som vi skickar med har ej möjlighet att lagerhålla godset på terminal därför måste ni som kund välja utkörning omgående för att inte bli debiterade lagerhyra. Kostnaden som eventuellt tillkommer för lagerhyra är den kostnad som transportbolaget debiterar oss.
Om vi inte får skicka er beställning under en specifik period måste det anges vid beställning eller innan det skickas:
Ej mottagen eller uthämtad beställning debiteras returfrakt.
Ångerrätt/Retur/Reklamation
Ni har 14 dagar på er att ångra erat köp från att ni har mottagit varan. Undantagsfallet är om sista ångerdag infaller på helgdag, då förlängs ångerrätten till nästkommande arbetsdag. Ni som köpare står för eventuella fraktkostnader om ni ångrar ert köp (gäller både tur & retur), för att ni ska få tillbaka hela beloppet (exklusive frakt) från ert ångrade köp måste ni uppfylla vissa krav.
1. Ni har 14 dagar på er att ångra erat köp från att ni har mottagit varan
2. Varan/varorna får inte vara skadad/skadade.
3. Varan skall returneras oanvänd, i orginalkartong och i obruten förpackning.
Om ert ordervärde överstiger gränsen för fraktfritt gäller enbart fraktsubventioneringen vid fullfölljt köp.
Uppfylls kraven återfår ni hela köpbeloppet exklusive frakt. Ni som kund står även för returfrakten men vi kan boka den åt er.
Sedan får ni kontakta oss via mail för att få instruktioner hur ni går tillväga. (info@fortaltsbutiken.se)
Är varan felaktig eller skadad kontaktar ni oss via e-post för reklamation. (info@fortaltsbutiken.se)
Betalningsalternativ
- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer 400-9809. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga.
-Swish
Du betalar in pengar i förväg på vårt swish nummer 1235847140 (Förtältsbutiken ägs av Borås Husvagnstjänst AB). Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen hur du går tillväga.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Lagersaldo:
Angivet lagersaldo i vår webbshop kan diffa då systemet inte alltid uppdateras direkt. D.v.s vi kan ha fått inleveranser som inte är inrapporterat i vårt lagersaldo men det kan också ha skett försäljning som inte heller blivit uppdaterad. Vilket skulle kunna leda till att saldo påvisas på något som blivit slutsålt. Det mesta av det vi påvisar i lager har vi i vårt egna lager men även en hel del produkter som vi har i lager kan ligga i lager hos vår leverantörer eller vara förbeställt.
Villkor rabattkoder:
Endast en rabattkod går att använda per köptillfälle så även om man har tillgång till flera rabattkoder så går det ej att kombinera. Rabattkoder går heller ej att nyttja/kombinera vid offerter.
Förändring av Köp/försäljningsvillkor
Borås Husvagnstjänst AB förbehåller sig rätten att ändra i nuvarande försäljningsvillkor.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen